Zašto morate biti na internetu
Ili se internet bavi vama ili vi njime. Parafraza popularne uzrečice, u ovom slučaju doista potvrđuje svoj smisao.
Danas vrlo lako zamisliva situacija: odlično vam ide posao i bez interneta, dapače - u internet ste uložili nešto malo sredstava, ubrzo "shvatili" da je potpuno neisplativ i da vam 99% zarade dolazi, kao i ranije, "offline". Zašto je to krivi pogled?
Velika većina hr sajtova danas nema čak instaliranu ni osnovu interneta tj. Google Analytics. On će nam pokazati koliko je ljudi došlo do nas preko interneta - "makar" nas i nazvavši telefonom. Većina telefonski poziv neće povezati s internetom, što je krivo. Internet obavlja svoju marketinšku fukciju baš kao i svaki drugi medij. Jednokratno - dok ne uložite ponovo novce!
No, nećemo sad o tome, jer je tu već pisano dosta tekstova. Kako to izgleda ako odbijate "suradnju" s internetom? Jednostavno rečeno: internet se bavi vama. Na ovaj ili onaj način, ukratko: na sve načine!
Primjera je bezbroj. Čim ste otvorili tvrtku vi ste na internetu! Upisani u sudski registar, a i druge poslovne baze. Nakon toga mnogi će web sajtovi preuzeti vaše osnovne podatke i zapisati vas da "taj i taj radi to ti to i nalazi se tamo i tamo". To vam čak može marketinški i pomoći, iako u praksi ne - većina tih sajtova je loše optimizirana, odnosno optimizirana je više za brendove nego za djelatnosti (a nismo svi Podravka, Ledo ili Kraš). I ne pitaju vas želite li biti tamo ili ne - ne zaboravite da ste samim svojim poslom pristali na javnu djelatnost.
Druga je situacija puno opasnija. I nema baš nikakve veze čime se bavite, ali zamislimo, primjera radi, da prodajete cvijeće. U svojoj cvjećarnici (dakle, nemate veze s internetom)! Dolazi kupac i nailazi na neku od varijanti: dobija staro cvijeće, prodavačica je neljubazna, prodavačica nije dobar aranžer darova, kupac je loše volje... (niz nastavite sami). A kupac je korisnik interneta (trenutno je na mreži 2 mil. Hrvata) i ljut na prodavačicu / firmu. Što se događa?
Da ispuca svoje nezadovoljstvo i/ili frustracije požalit će se nekome - na internetu ("papir i internet sve trpe")! Na blogu, forumu, Facebooku, Twitteru, svejedno. Ljudi će ga slušati i pamtiti, širiti vijest i dalje, možda će se javljati i drugi nezadovoljnici, ali najgore od svega - zapamtit će vas i Google! Ako itko upiše ime vaše cvjećarnice, dobit će podroban opis svih nezadovoljnih kupaca - i to godinama nakon tog događaja!
Tu nekadašnja geometrijska progresija više ne vrijedi: da trojica kažu trojici itd. pa je sve 3x3x3... Danas je to barem 100x100x100... pa računajte sami... Promet će vam drastično pasti, a pitat ćete se zašto. Dok vam jednog dana susjedova klinka ne kaže o čemu se radi. Samo tad je već kasno!
Dakle, čak i ako nemate svoje web stranice - Obavezno pratite što se o vama piše. Idealno je da imate svoj web i da možete službeno odgovoriti, demantirati ili objasniti nastalu situaciju. A ako ne možete - nema vam pomoći! Ovisit ćete o ljudima koji ne čitaju interet i nemaju doticaja s ljudima koji su nešto pročitali o vama, a takvih je sve manje. Dakle, internet se bavi vama - htjeli vi to ili ne.
Naravno, za takvu situaciju morate nešto "zeznuti", ali koliko je to nemoguće? Na žalost, vrlo je moguće. Svi smo mi ljudska bića i griješimo. I svima je to jasno. Do problema uvijek nastaje zbog nedostatka komunikacije.
A internet je upravo to: najbrža i najdirektnija moguća komunikacija s klijentima. E-mailom, Facebookom, forumima itd. - potpuno svejedno. Samo za to treba imati vremena (novaca), a s obzirom da se danas najjači vid reklame polako seli s televizije na internet - jasno vam je što treba raditi.
Sve navedeno nije samo stvar postavljanja web stranice i SEO optimizacije, web marketinga itd., to je ozbiljna stvar i PR-a (public relation), odnosno tzv. odnosa s javnošću. Za to treba imati resursa (vrijeme ili ljude). Javite se slobodno ako vam išta zatreba za vaš internet biznis.
(Saša Arežina, 13.8.2013.)
Nazad